0 tétel - 0 Ft átlépés az oldalára átlépés a receptclubra oldalára
Regisztráció Üdvözlünk, Vendég!

kategóriák

Vitamincsomagok Vitaminok Paleo élelmiszerek Táplálékkiegészítők Szépségápolás Tisztítószerek Szénhidrátmentes tészták Konjacszivacsok Fog- és szájápolás

csomagajánlatunk

Izülettápláló csomag
Br.:10 570 Ft 9 510 Ft
Szívműködést serkentő csomag
Br.:11 470 Ft 10 300 Ft
Meszesedési folyamatokat gátló csomag
Br.:12 060 Ft 10 850 Ft

paleolitcentrum.hu

hírlevél

Csontritkulás: nemcsak a nőket fenyegeti

Hogyan ritkul a csont?

Azt gondolhatnánk, hogy a csont egy élettelen szerv, jóllehet ennek épp az ellenkezője igaz, a csont folyamatos átalakuláson megy keresztül, épül és bomlik – évente kicserélődik állományának közel 10 százaléka. Normális esetben a felépülés és a lebomlás egyensúlyban van, ha azonban ez az egyensúly a csontvesztés irányába mozdul el, kialakul a csontritkulás, vagy latinul oszteoporózis.

Az oszteoporózis tulajdonképpen a csont anyagcseréjének betegsége, aminek következtében csökken a csont tömege, de ezzel párhuzamosan a csont szerkezetében (minőségében) is átalakulás megy végbe, a csontgerendák elvékonyodnak, ami miatt a csont törékennyé válik. Tévhit, hogy a csontból kivonódna bármi is, hiszen annak tartalma, a benne lévő szerves és szervetlen anyagok aránya nem változik, csupán maga a tömeg csökken.

Szabad-e mozogni?

Bizonyítható, hogy a dohányzás, a túlzott alkoholfogyasztás, a helytelen táplálkozás, a D-vitaminhiány, a mozgásszegény életmód jelentősen megnöveli a csontritkulás kockázatát. Tehát egészen biztosan nem inaktivitással lehet biztosítani a csontok épségét, sőt, a megfelelő mozgás segít megőrizni a csontok sűrűségét a menopauzán átesett nőknél, a hosszú ideig tartó inaktivitás viszont kifejezetten csökkenti azt. Az egyetlen titok abban rejlik, hogy az aktivitást rendszeresen kell végezni, ugyanis ha felhagyunk vele, tovább folytatódik a csontok sűrűségének csökkenése./forrás: Univadis: orvosszakmai hírek/

Mit lehet tenni?

Meg kell őrizni vagy pótolni kell a csontok szerves és szervetlen állományát, ill. a csontgerendák épségét. Az előbbi folyamat döntő szabályozója a D3-vitamin. Ennek megfelelő nagyságban (min. 4000 NE/ nap), folyamatosan rendelkezésre kell állnia. Ezt nem tudjuk semmilyen természetes módon a mai életkörülmények között elérni, ezért vitamin formájában be kell vinni. A D3-vitamin hatásához, ill. működéséhez elengedhetetlenül fontos a K2-vitamin, min 100 mikrogramm/ nap adagban, ill. a magnézium, pl. magnézium-citrátként, naponta min. 2000-3000 mg adagban. A csontgerendák épségének megőrzésében a napi rendszeres fizikai aktivitás a főszereplő, pl. 30 perc séta.

A mozgást nem tudjuk receptre felírni, de a vitaminok és ásványi anyagok beszerzésében tudunk segíteni. A csontok és az erek épségéért csomagunk most jelentős kedvezménnyel megvásárolható webshopunkban.

Saját kérdésem van!

Amennyiben itt nem talált kérdésére választ, kérjük az alábbi űrlap segítségével küldje el nekünk, szakavatott orvosaink válaszolnak!

Kapcsolódó termékeink

Szezámmagliszt 0,5 kg
Br.: 925 Ft
Mákliszt 0,5 kg
Br.: 670 Ft
Mák ét- és salátaolaj
Br.: 1 350 Ft
D3-vitamin + Magnézium-citrát + K2 vitamin
Br: 10 870 Ft9 780 Ft
K2 + D3 vitamin forte
Br.: 4 590 Ft
D3-vitamin 4000 NE 100 db
Br.: 2 590 Ft
D3-vitamin 2000 NE 100 db
Br.: 1 850 Ft
D3-vitamin 4000 NE 350 db
Br.: 5 990 Ft
K-komplex forte vitamin cseppek
Br.: 3 990 Ft
Korall kalcium
Br.: 1 820 Ft
Fűszerház mákliszt 500 gr
Br.: 290 Ft
Étkezési mák 250 gr
Br.: 355 Ft
Szezámmag 250 gr
Br.: 630 Ft
Paleolitcentrum