0 tétel - 0 Ft átlépés az oldalára átlépés a receptclubra oldalára
Regisztráció Üdvözlünk, Vendég!

kategóriák

Vitamincsomagok Vitaminok Paleo élelmiszerek Táplálékkiegészítők Szépségápolás Tisztítószerek Szénhidrátmentes tészták Konjacszivacsok Fog- és szájápolás

csomagajánlatunk

D3-vitamin + Magnézium-citrát + K2 vitamin
Br.:10 870 Ft 9 780 Ft
Bőrápoló csomag
Br.:3 540 Ft 3 180 Ft
Szépítő csomag
Br.:8 530 Ft 7 650 Ft

paleolitcentrum.hu

hírlevél

5 egészségügyi indok, hogy miért érdemes feltöltened magad fűszerekkel

 

  1. Az ételek capsaicintartalma beszélget a zsírsejtjeiddel…és tetszeni fog neked, amit mond.

A zsírsejtjeid nemcsak ülnek a raktározott energián. Tulajdonképpen beszélgetnek- ahogy a vizsgálatokból kiderül- a test minden fontos szervrendszerével. Ezek a szignálok szabályozzák, hogy mekkora legyen a zsírsejtid mérete, mennyire érezd magad éhesnek, mennyi új zsírsejtet gyárts.

A vizsgálatok kimutatták, hogyan képes hatni a capsaicin a zsírsejtek jelátvitelére. Ez a capsaicin receptoron keresztül történik, melynek neve: TRPV1. Amikor a capsaicin megjelenik a szervezetben, aktiválja a TRPV1 csatornákat. A TRPV1 aktiváció fokozza a zsírbontást, a zsírsejtek csökkenését, segít elkerülni a zsírlerakódást. A vizsgálat szerzői szerint a táplálkozással bevitt capsaicin egy ígéretes beavatkozási lehetőség a népesség számára, akiknek nagy a kockázata elhízásra.

Más vizsgálatok azt találták, hogy a TRPV1 aktiváció fokozhatja a fehér zsíszövet barna zsírrá történő átalakulását. Mivel a barna zsírszövet égése több kalóriát igényel, mint a fehéré, ezért a barna zsír átalakítása fehérré egy elegáns anyagcseretrükk a fogyásra. Az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy ezt felnőtt korban elérni elég nehéz. A barna zsírszövet előállításának legismertebb módja, ha hidegnek tesszük ki magunkat. De a hideg hatására bekövetkező barna zsírszövetgyártás ugyanúgy TRPV1 receptorhatáson keresztül valósul meg.

Magyarul, a capsaicin ugyanúgy hat, mint a hidegnek kitettség, így nem kell fagyasztó zuhanyzás vagy jégfürdőzés. Ahogy a tanulmány megállapítja, a capsaicin és a hozzá hasonló anyagok,aktiválják a TRPV1 receptorokat, utánozzák a hideghatást, csökkentve a testzsírt az aktivációval és a barna zsírszövet képzésével.

  1. Capsaicingazdag ételek jól karbantartják a bélrendszered

A fűszeres ételek okozhatnak emésztési zavarokat, például gyomorégést, ennek ellenére rendszeres fogyasztásuk segíthet az emésztőrendszer túlérzékenységének csökkentésében, a gyomor-bélrendszeri betegségek enyhítésében.

Amikor megeszel egy csípős ételt és egy kicsit elzsibbad a szád, ugyanez a hatás lép fel a gyomor-bélrendszer más részeiben is, csökkentve a gáz okozta feszülést és görcsöt. Ugyanez a hatás észlelhető irritábilis bélszindrómában is (IBS).

A capsaicin jótékony hatású a bélflórádra is. Növeli a Firmicutes törzsek arányát a Bacteroides törzsekéhez viszonyítva.Ugyancsak növeli a székletbaktériumok számát is. Ezek a változások összefüggést mutatnak az alacsonyabb testtömeggel.

A capsaicin bélflórára gyakorolt hatása következtében nő a jóllakotság-érzetért felelős hormontermelés és csökken az éhségért felelős ghrelintermelés.

Ha ez eddig nem lenne elég, a capsaicin képes erősíteni a gyomor-bélrendszer védelmi vonalát, ami véd a fekélyek és más bélkárosító hatások ellen. A capsaicin képes az alkohol eredetű bélkárosodás ellen is hatni.

  1. A capsaicin erőteljes gyulladáscsökkentő hatású

A világ tele van gyulladáskeltő stresszel, légszennyezéssel, egészségtelen gyorsételekkel. Ha valami csökkenti a gyulladást a táplálkozással összefüggésben, az nagyon hasznos lehet. A chili gazdag capsaicinben, ami kiemelkedő gyulladáscsökkentő hatású: csökkenti a C-rektív fehérje (CRP), szintjét, ami az általános gyulladásszint jelzője. Egérvizsgálati eredmények szerint, a capsaicin bélbaktériumokra gyakorolt hatása következtében védi az alanyokat a szervezetbe jutó mérgező anyagok hatásától. Ezek az anyagok a bélfalon keresztül hatolnak és bekerülnek a véráramba. Ezek gyulladást hozhatnak létre, mely állapot összefügg az elhízással. Megelőzendő ezt az állapotot, a capsaicin csökkenti a gyulladást- a jó bélbacik már csak egy bónusz.

 

4. A kapszaicingazdag paprika a szívednek is jót tesz

Emlékszel még a TRPV-1 nevű, kapszaicin receptorra? Ha a TRPV-1 receptor aktiválódik, segít megvédeni a szív-és érrendszert az oxidatív károsodásoktól. Például védi az erek belső felszínét, ezzel gátolja a magas vérnyomás kialakulását is. A TRPV-1 aktiválja az LXR-alfa receptort is, amely védi az artériákat a plakkok lerakódásától, az érelmeszesedéstől.

A legújabb amerikai táplálkozási ajánlás szerint a táplálékkal bevitt koleszterin nincs hatással a vérzsírok szintjére. Azaz bármennyi koleszterindús ételt,-például tojást, vörös húsokat- fogyaszthatsz, korlátozás nélkül, ezek nem befolyásolják a vérzsírod alakulását.

A kapszaicingazdag táplálékok képesek emelni a vér HDL (Jó koleszterin) szintjét, és csökkenteni a trigliceridszintet (veszélyes vérzsír), ezzel csökkentik a szívbetegségek kockázatát.

Más vizsgálatok szerint a kapszaicin képes megvédeni a vérzsírokat és az LDL-koleszterint az oxidációtól. Ez az oxidáció akulcslépés az artériás plakkok (érelmeszesedés) kialakulásában, és az összekötő kapocs a vér koleszterinszintje és a szívproblémák között.

 

5. A kapszaicin csökkenti az étvágyat és kis mértékben fokozza az energiafelhasználást

 

 

A zsírsejteken keresztül kifejtett közvetett hatásokon túl, a kapszaicin közvetlenül is hat az étvágyra és az anyagcserére, ezért használatosak a kapszaicin tartalmú készítmények testsúlycsökkentésre. Nagyon sok készítmény kapcsán eltúlzott a várakozás az anyagcsere fokozásának mértékével kapcsolatban. A kapszaicin nem az a szer, ami azt ígéri, hogy három hét alatt eltűnik a zsír a hasadról. Ez egy remek kiegészítője az általános egészséges étrendnek, és ez nem semmi.

A vizsgálatok szerint a kapszaicin fokozza a zsírégetést, csökkenti a hasi zsírt és az étvágyat. Hozzájárul a testsúlyszabályozáshoz az energiabevitel csökkentésével. Hosszú távon alkalmazható, természetes segítséget jelentve. A napi energiafelhasználás-fokozása mértéke 50 kilokalória, ez kombinálva az étvágycsökkentő hatással, határozottan előnyös a testsúlycsökkentés folyamatában.

Ha a chilit kombinálod középhosszú szénláncú trigliceridekkel (ez van zömmel a kókuzszsírban is), akkor a hatás a fogyásra extra erőteljes.

A fűszeres ételek határozottan jók nekünk!

Ezek az okok, amiért az emberek évezredek óta fogyasztják a chilit. Nemcsak a szívet, az emésztést védő hatásúak, hanem a fogyásban is komoly szerepet játszhatnak. Ráadásul ízletes, változatos ízvilágot kölcsönöznek ételeinknek, használjuk bátran!

 

 

X

Saját kérdésem van!

Amennyiben itt nem talált kérdésére választ, kérjük az alábbi űrlap segítségével küldje el nekünk, szakavatott orvosaink válaszolnak!

Kapcsolódó termékeink

Ehhez a témakörhöz nem tartozik termékünk.

Paleolitcentrum